Astenia este o afecţiune care apare de obicei odată cu modificarea sezonului. Este o tulburare care durează o perioadă de timp variată, de-a lungul căreia ne simţim obosiţi, chiar dacă nu depunem prea mult efort în general. Această tulburare se caracterizeaza atât prin oboseală mentală, cât şi fizică, ambele constante constantă. Cauzele sunt adesea confundate cu alte afecţiuni, cum ar fi depresia.

Motivele pentru astenie sunt foarte diverse, dar unul dintre cele mai comune îl constituie este schimbarea de sezon şi acest lucru se întâmplă atunci când corpul nostru nu reuşeşte să se adapteze la schimbările care au loc în mediul înconjurător: corpul nostru se adaptează la vreme rece, iar atunci când vine primăvara, modificările care apar în mediu ne pot afecta.

Oboseala, lipsa poftei de mâncare sau tristeţea fără motiv pot ascunde probleme medicale serioase sau pot fi doar simptomele unei astenii de primăvară. În acest caz, soluţiile sunt la îndemâna oricui: exerciţii fizice, plimbări în aer liber, o dietă cât mai sănătoasă şi un somn odihnitor.

Astenia se instalează atunci când vremea începe să se încălzească, iar zilele sunt mai lungi. Brusc, simţiţi că nu mai aveţi energie. Sunteţi obosiţi şi trişti. Vă concentraţi greu şi nu vă mai puteţi odihni cum trebuie.

Emanuela Schweninger, jurnalist TVR: „Oricine poate fi afectat de astenia de primăvară. Se pare însă că predispuse sunt femeile. Potrivit studiilor, astenia de primăvară apare cel mai frecvent în intervalul de vârstă 30-40 de ani”.

Astenia de primăvară nu e o boală. Dacă simptomele nu dispar în 3, 4 săptămâni, trebuie să mergeţi la medic.

„În principal, hormonii sunt cei care influenţează această stare. Nu trebuie să ne îngrijorăm când apar aceste simptome. Este foarte important în această situaţie să nu dramatizezi, să înţelegi ce ţi se întâmplă şi să te programezi mental spre lucruri plăcute, importante pentru tine. Să faci în aşa fel încât această programare mentală să îţi dea un sens” – Keren Rosner, psiholog.

Medicii ne sfătuiesc să ne hidratăm şi să mâncăm sănătos – legume proaspete, verdeţuri de sezon şi fructe.

Una dintre cele mai simple şi mai eficiente metode de a coopera cu corpul nostru este prin intermediul alimentaţiei, aşa că dacă vrem să depăşim această tulburare trebuie să adoptăm o dietă care este bogată în triptofan, un aminoacid care poate fi găsit în anumite alimente şi acţionează ca un precursor de serotonină, care ne ajută să simţim o stare de spirit bună.

Unele alimente bogate în triptofan pe care le putem încorpora în dieta noastră sunt: ouăle, lactatele, peştele, leguminoasele, nucile, cerealele integrale, fructele – cum ar fi ananasul, căpşunile, papaya, mango, portocalele, grapefruitul şi strugurii. De asemenea, avocado este un aliment minune recomandat în acest caz, care ajută la reducerea şi prevenirea simptomelor asteniei!

Este important să ne odihnim cel puţin 7 ore pe noapte, să profităm de vremea frumoasă şi să petrecem cât mai mult timp afară.

Ar fi bine să practicăm şi un sport.

Sursa : stiri.tvr.ro , csid.ro